a

Упознавање грађана са њиховим правима, као и надлежностима и радом Заштитника грађана је институционална обавеза сваког омбудсмана у складу са низом релевантних међународних докумената и Законом о Заштитнику грађана. И на седници Одбора за правосуђе, државну управу и локалну самоуправу 14. септембра истакнута је забринутост дела посланика због процента притужби грађана које су одбачене услед ненадлежности или преурањености и тражено је од Заштитника грађана да више упозна грађане са својим радом (иначе, тај проценат је мањи од оног који бележе омбудсмани широм Европе са традицијом од преко 200 година).

Заштитник грађана од првог избора на дужност, 2007. године, спроводи све врсте едукативно-информативних активности које грађане приближавају тематици људских права и институцији Заштитника грађана. Тако је и учествовао у снимању серијала „Моје право“ независне продукцијске куће, који грађане у 12 епизода упознаје са правима и институцијама надлежним за њихову заштиту и то чини кроз илустровање јавно доступних случајева из праксе Заштитника грађана, на чему смо посебно захвални. У серијалу учествују и други независни државни органи, низ државних службеника, али и више десетина личности из јавног живота Србије.

Ниједна епизода серијала, према сазнањима овог органа, још нигде није емитована. Продуценткиња серије објавила је на интернету кратак исечак из једне од епизода, у коме Заштитник грађана објашњава шта је његов посао и позива грађане да му се, у складу са законом, обрате у случају да сматрају да су им права прекршена. Објавила је и друге исечке. Покушај да се то представи председничком кампањом потпуно је произвољан. У супротном то би значило да председничку кампању воде и друге особе у серијалу, као и многобројни омбудсмани у свету који на сличан начин представљају свој рад грађанима.