a

b_280_0_16777215_00_images_stories_bp_za_sajt.jpg

Заменица заштитника грађана Републике Србије Тамара Лукшић – Орландић представила  је 21. јуна у Бачкој Паланци пројекат Електронски приступ Заштитнику грађана и тиме је овај пројекат после Лесковца, Шида и Свилајнца и у овој општини заживео. Од сада ће грађани Бачке Паланке и околине моћи понедељком и средом од 13 до 15 часова и путем видео линка контактирати Стручну службу ове институције из Народне библиотеке Вељко Петровић.

По њеним речима овај начин ће и визуелно приближити Заштитника грађана паланчанима, а локална библиотека је право место, где грађани могу да остваре своја права.

Она је додала да је из Јужно – бачког округа омбудсману пристигла 331 притужба, а из Бачке Паланке само 12. То може значити или да грађани не знају за ову институцију, или да локална самоуправа, као први степен у одлучивању њихових права не прави грешке.

Заменик председника општине Зоран Јовичин је нагласио да је добро што је ова општина међу десет изабраних за спровођење овог пројекта и тиме омогући лакши приступ грађана овој институцији, док је директорка локалне библиотеке указала да је овим направљен искорак у раду библиотеке.

Заменица заштитника грађана је током боравка у Бачкој Паланци поразговарала са грађанима , и састала се са представницима локалне самоуправе ради изналажења начина за ефикаснију сарадњу између општине и ове институције.

-----------------


b_280_0_16777215_00_images_stories_tamara-konferencuha_za_stampu_u_svilajncu.jpg

16. јун 2011.

Заменица заштитника грађана Тамара Лукшић Орландић представила је на конференцији за штампу у Свилајнцу „Електронски приступ Заштитнику грађана“ и најавила да ће грађани путем видео линка из Ресавске библиотеке која се налази у овој општини, моћи да разговарају са запосленима у Стручној служби и поднесу притужбу  Заштитнику грађана на рад органа јавне власти.

Представљајући нови метод у раду који се огледа у хуманијем приступу  државних институција према грађанима и непосреднијем контакту са запосленима у Стручној служби Заштитника грађана, Тамара Лукшић – Орландић је навела да ће грађанима бити знатно олакшан пут  у заштити својих права. Истакла је да број притужби грађана у сталном порасту у Србији и навела најчешће повреде права на које се грађани жале, са посебним освртом на Поморавски округ.

У разговору са представницима локалне самоуправе заменица заштитника грађана се упознала са најчешћим проблемима са којима се суочавају у свом раду. Присутни су изразили велико задовољство што је општина Свилајнац заједно са још девет општина у Србији одабрана да учествује у пројекту  „Електронски приступ Заштитнику грађана“.

Представнице Стручне службе  Заштитника грађана примале су притужбе грађана у Ресавској библиотеци у Свилајнцу

--------------------------------------

b_280_0_16777215_00_images_stories_tamara_-_sid_final.jpg


14. јун 2011.

Електронским приступом Заштитнику грађана  наша институција жели  да грађанима  који не живе у Београду  омогући, путем видео линка, контакт са запосленима у Стручној служби Заштитника грађана,  да без путовања,  додатних трошкова, кроз непосредну комуникацију  поднесу притужбу  Заштитнику грађана на рад  органа јавне власти-  рекла је на конференцији за штампу  заменица заштитника грађана Тамара Лукшић- Орландић  јуче у Шиду на представљању  новог пројеката  Електронски приступ Заштитнику грађана.

Конференција је одржана у  новоизграђеној шидској Библиотеци Симеон Пишћевић у којој је и смештена опрема за видео комуникацију. Грађани Шида ће два пута недељно, у току годину дана, уз помоћ обучених библиотекара,  моћи да ступе у  директну комуникацију са запосленима у Стручној служби који ће им бити на располагању за сва њихова питања.

Појашњавајући увођење модерније комуникације на релацији институције Заштитника грађана- грађани, заменица Заштитника је нагласила да је „наша идеја  да на овакав начин грађанима максимално помогнемо да  заштите и остварују своја права  пред органима управе и другим  органима који врше јавна овлашћења, а чији рад Заштитник грађана може да контролише. Дакле, пред онима са којима у свакодневном животу најчешће долазе у контакт као што су,  на пример, школство, здравство, социјално или пензијско осигурање.

Она је такође рекла да је Заштитник грађана млада институција  која судећи по све већем броју обраћања придобија поверење грађана, али да је Заштитник грађана као независан орган  ту да својим препорукама, ставовима и мишљењима  помогне  и државној управи да ефикасније ради и пружа услуге грађанима.  Изразила је очекивање да ће локална самоуправа у Шиду наставити да подржава овај вид комуникације својих грађана са републичким омбудсманом и по истеку једногодишњег трајања започетог пројекта, јер је то у интересу свих.

Председница Општине Шид  Наташа Цвјетковић је избор Шида да поред још  девет градова у Србије  у којима ће се заживети пројекат електронске комуникације са грађанима, велика част. Председница је овај пројекат оценила као помоћ и шидској администрације  како би услуге грађанима пружала још савесније и без повреда њихових  права.

Поред пријема притужби и разговора са грађанима Шида који су јуче дошли у библиотеку, заменица заштитника грађана Тамара Лукшић-Орландић је посетила и шидски Центар за социјални рад. У Општини Шид она је разговарала са представницима општине и представницима органа јавне власти о  могућностима  успостављање ефикасније сарадње.