a

alt

Од понедељка, 13. јуна грађани Лесковца ће из Народне библиотеке „Радоје Домановић“ два пута недељно у периоду од 11 до 13 часова моћи да путем видео линка успоставе контакт са запосленима из Стручне службе Заштитника грађана Републике Србије и путем живог, људског контакта поднесу притужбу на рад органа јавне власти, најавио је данас републички омбудсман Саша Јанковић у Лесковцу.

Он је представљајући пројекат Електронски приступ Заштитнику грађана у лесковачкој Народној библиотеци заједно са Њ.Е. Нилс Рагнар Камсвагом, амбасадором Краљевине Норвешке у Србији, рекао да се на овај начин започиње осавремењивање приступа грађана овој институцији. У овај пројекат, који обухвата десет библиотека у Србији, Краљевина Норвешке уложила је 72 хиљаде евра и трајаће наредних шеснаест месеци, са могућношћу да се прошири и на друге градове и општине који немају локалног омбудсмана.

Ових десет библиотека у десет општина добило је компјутере за видео комуникацију, а запослени у овим библиотекама који ће помагати грађанима у директној комуникацији са Стручном службом Заштитника грађана прошли су обуку о надлежностима ове институције.

Амбасадор Камсваг је нагласио да је Заштитник грађана једна од најважнијих институција у демократском друштву, и да ће грађани на овај начин лакше комуницирати са омбудсманом. „Ово је веома важан пројекат за Лесковац а као и за остале градове који ће имати сличне пројекте, истовремено промовишући људска и мањинска права“, рекао је Камсваг.

Градоначелник Лесковца Слободан Коцић је изразио задовољство што је овај град један од десет изабраних локалних самоуправа где ће се створити јефтин и ефикасан сервис грађанима.

Заштитник грађана се у току дана састао и са представницима града Лесковца и органа јавне власти, као и са представницима локалних невладиних организација. Разговарајући о начинима успостављања ефикасније сарадње са њима, Саша Јанковић је рекао да је из Лесковца током прошле године пристигло 190 притужби грађана, које се претежно односе на неажурну и лежерну локалну администрацију. „Добро је када се грађани притужују у великом броју, јер то значи да препознају и траже поштовање својих права и да верују у наше институције, али само у случају када се указани пропусти ефикасно исправе“, нагласио је Јанковић.

Заштитник грађана је данас са својим сарадницима разговарао и са грађанима Лесковца, који су поднели 30 притужби, углавном на рад локалне администрације.